Socijaldemokratija

Ženska parlamentarna mreža

Beogradski fond za političku izuzetnost u saradnji sa Ambasadom Finske i OEBS Misijom u Srbiji pod pokroviteljstvo Delegacije Evropske komisije u Beogradu kontinuirano radi na osnažvanju poslanica u Narodnoj Skupštini Republike Srbije. Nakon prvog seminara na kojem se okupilo tridesetak poslanica iz različitih stranka dogovoreno je osnivanje Ženske parlemantarne mreže. Ovaj neformalni vid ojupljanja koji postoji i u drugim Skupštinama u zemljama regiona je dobar pokazatelj želje poslanica da se još aktivnije angažuju i zauzmu zajedničke stavove o različitim pitanjima poboljšanja položaja žena u Srbiji. Prošlog vikenda, od 15. do 19. marta u Subotici održan je drugi seminar na kom je, u ime CMV-a, drugog dana seminara sa poslanicama radio Miloš Đajić.

891949_10151800166598916_142493399_o

Na ovom delu seminara zadatak  je bio da se razgovara oko načina komunikacije sa različitim ciljnim javnostima, da se odrede prioritetne javnosti i određivanje kanala kako do nji dopreti. Želeći da im ukaže na promenu filozofije komunikacije već kod upoznavanja poslanice su dobile zadatak da predstave sebe u 140 karaktera. Tokom prezentacije koja je obuhvatila osnove teorije komunikacije, Miloš je prezentovao različite alate koji poslanicama stoje na raposlaganju. Njegove sugestije su bile da se u komunikaciji uvek obrati posebna pažnja na polja iskustva između pošiljaoca i primaoca poruke. Najčešće dolazi do nerazumevanja između sagovornika upravo iz razloga što se polja iskustva onoga ko govori i onga ko sluša se ne preklapaju. Druga važna stvar u komunikaciji je precepcija iz koje kasnije proizilaze predsrasude i stereotipi sa kojima će se polsanice sigurno susretati.

IMG_2919

U drugom delu se govorilo o promeni filozofije komunikacije i korišćenju različitih servisa Interneta.  Miloš je pokušao da ih zainteresuje i motiviše za veće korišćenje potencijala Interneta i društvenih mreža. U vreme dok im web sajt nije završen moguće je da se otvore nalozi na društvenim mrežama ali bi pre svega trebalo napraviti jednu sveobuhvatnu strategiju komunikacije. Istraživanje koje je sproveo Otvoreni parlament govori o tome da su poslanice mnogo manje zastupljene u medijima od njihovih kolega. Taj odnos je 7.514 vs 1.225 objavljenih tekstova u korist muških poslanika u periodu od juna 2012 do januara 2013 godine.

IMG_2926

Na kraju dana je kroz rad u radionici definisan identitet Ženske parlamentarne mreže. Rađeno je na vrednosnim elementima dok je za vizuelni identitet ostalo da se vidi način da se on uradi. Kandidovana je ideja da ukoliko Misija OEBS ne pronađe sredstva da se pozovu ljudi sa Interneta da pomognu.

Bio je ovo veoma sadržajan seminar sa mnogo detalja koje još treba usaglasiti. Najvažnije je da se rad neformalnih parlamentarnih grupa unapređuje i da one nalaze svoj smisao i prostor u političkom životu Srbije.

382306_10151729480163916_1051426777_n

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *